View unanswered posts | View active topics | There are 5 pending strikelist reports It is currently Wed Nov 13, 2019 3:35 am

Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
#1 Post Multiculturele samenleving.
Nou jongens. ik wil eens best met jullie hierover hebben. De gelukte/mislukte samenleving in NL. Ik ben een Hollander van Turkse afkomst en ik woon al 17 jaar in Nederland. Is de multiculti samenleving gelukt of niet ? Zijn we allemaal faalers ? Bij wie of wat ligt de oplossing als er problemen zijn ? Want ik heb het gehad met bijzondere ogen te worden bekeken in de trein en tram en/of overal.

Kort mijn eigen mening hierover: Ik ben niet iemand die snel roept RACIST dit RACIST dat. Soms begrijp ik Hollanders heel erg goed. Ik denk dat wat wij in Nederlands missen is een strenge en harde beleid tegen criminaliteit. Iemand die politieagent uitscheldt ? Bam eentje op zijn hoofd met knuppel :D ik vind dat dat hoort. Oneerlijk gebruik van uitkeringen ? Meteen alles stopzetten en beslag leggen op rekeningen. Laatst sprak ik met een politieagent hierover. Hij zei letterlijk : Wij doen er alles aan om met zoveel mogelijk belastmateriaal te leveren aan de officier van justitie. Die doet er dan alles aan om de hoogste straffen te eisen. Maar de rechters laten criminelen of vrij of ze krijgen heel weinig straf. Dus ik vind eigenlijk dat het hele rechtsstelsel moet veranderen. Scheld maar een agent in Turkije uit. Kijk maar wat er gebeurt. Dat moeten we ook hier hebben. Nou jongens gooi het er maar uit....

Fri Jan 06, 2012 10:41 pm
Profile

Has thanked: 39 times
Been thanked: 7 times
#2 Post Re: Multiculturele samenleving.
nou ja weetje he, ik denk dat zo ie zo mensen een vooroordeel hebben over hoe mensen er uit zien, en daarom raar naar ze kijken.
als ik met mijn zwarte sjaal en muts op loop en ik heb ook nog een zwart vest met muts op, kijken mensen mij net zo goed aan en na zo van hey,
en toen ik voor de lol een keer een glad kale kop had, heb ik moeten vechten voor me leven tegen een groepje turkse jongens, omdat mij nati noemde.
Dus ik weet zeker, dat het niet alleen van hollanders komt, maar dat ieder mens wel eens discrimineert, in wat voor vorm dan ook.

en ja we mogen niet klagen hoe het loopt in Nederland, maar toch denk ik zelf dat ik gewoon een boot ga kopen, en de wereld over ga varen !
ik wil alles zien, ga echt niet in dit kleine kikkerlandje blijven ;)

Fri Jan 06, 2012 11:04 pm
Profile

Has thanked: 231 times
Been thanked: 650 times
#3 Post Re: Multiculturele samenleving.
One Man Army wrote:
nou ja weetje he, ik denk dat zo ie zo mensen een vooroordeel hebben over hoe mensen er uit zien, en daarom raar naar ze kijken.
als ik met mijn zwarte sjaal en muts op loop en ik heb ook nog een zwart vest met muts op, kijken mensen mij net zo goed aan en na zo van hey,
en toen ik voor de lol een keer een glad kale kop had, heb ik moeten vechten voor me leven tegen een groepje turkse jongens, omdat mij nati noemde.
Dus ik weet zeker, dat het niet alleen van hollanders komt, maar dat ieder mens wel eens discrimineert, in wat voor vorm dan ook.

en ja we mogen niet klagen hoe het loopt in Nederland, maar toch denk ik zelf dat ik gewoon een boot ga kopen, en de wereld over ga varen !

Ik ga dan met je mee!!!!

Fri Jan 06, 2012 11:11 pm
Profile

#4 Post Re: Multiculturele samenleving.
Lien^ wrote:
Ik ga dan met je mee!!!!

dat mag ! hoe meer zielen hoe meer vreugde

Fri Jan 06, 2012 11:14 pm
Profile

Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
#5 Post Re: Multiculturele samenleving.
In nederland is het gewoon niet mogelijk om als nederlander gezien te worden als je een andere afkomst hebt, wellicht je een nl passpoort hebt of niet..
Ik zeg nooit dat ik een nederlander ben, maar gewoon turk, want ik zal toch nooit gezien worden als een nederlander en ben het ook niet. Ik ga hier na school en verdien me geld, dat betekent niet dat ik een nederlander ben wat de meeste mensen dus wel duidelijk proberen te maken.. x)

Sat Jan 07, 2012 12:49 am
Profile

Has thanked: 169 times
Been thanked: 421 times
#6 Post Re: Multiculturele samenleving.
Naar mijn mening is de multi cult samenleving van Nederland totaal mislukt. Maar dat komt niet in zijn totaliteit van een bepaalde minderheid die hier woont.

Ik denk dat hierin een aantal problemen zijn:
Mensen die een buitenlandse komaf hebben en hier 20 jaar wonen en nog steeds geen enkel woord Nederlands spreken (hier kan ik mij echt aan ergeren).
Deze mensen die geen Nederlands spreken hebben vaak wel kinderen, dit zijn de kinderen die vaker zorgen voor onrust. De ouders hebben hier geen grip op want brieven etc van school worden door zoonlief vertaald. Brief staat: Uw kind is al 3 weken niet op school geweest, zoonlief verteld: Uw zoon doet het uitmuntend in onze lessen.

Deze kinderen hangen op woensdag middag rond in het winkelcentrum, zich helemaal kapot te vervelen dus dat leidt automatisch tot een ontploffing. Deze trend zet zich alsmaar voort wat uiteindelijk zal leiden tot crimineel gedrag (gezien het gebrek aan opleiding zal er weinig toekomst zitten in een goede baan). (ik denk dat dit maximaal 3% is van alle immigranten).

Hiernaast zijn er mensen als Wilders, deze zorgen ervoor dat die 3% groot genoeg wordt opgeblazen zodat mensen die een lager dan gemiddeld IQ hebben (mensen a la zanger Rinus) het idee hebben dat deze 3% eigenlijk 99% is en dat alle Turkse/Marokaanse jongeren onder de 20 het doel hebben hun te beroven en dood te slaan. Wat dus een totaal misplaatst beeld is.

Dus ik denk deze samenleving wel wat hulp kan gebruiken, maar durf niet te zeggen hoe je dit op kan lossen :).

Ten slotte vraag ik mij nog 1 ding af, misschien dat ik hier totaal naast zit maar, gezien er hier een hoop Turkse mensen zitten, waarom dragen vrouwen hier een hoofddoek in het teken van hun geloof, maar in Turkije is dit al een heel stuk minder? Waarom blijven mensen die zijn ge-emigreerd hierin achter?

Sat Jan 07, 2012 10:25 am
Profile

Has thanked: 145 times
Been thanked: 206 times
#7 Post Re: Multiculturele samenleving.
Eindelijk eens een respectvolle draad over een gevoelig onderwerp... Ik kan me tot nu toe aardig in Jellow's woorden vinden.

Sat Jan 07, 2012 11:28 am
Profile

#8 Post Re: Multiculturele samenleving.
Jellow wrote:
Naar mijn mening is de multi cult samenleving van Nederland totaal mislukt. Maar dat komt niet in zijn totaliteit van een bepaalde minderheid die hier woont.

Ik denk dat hierin een aantal problemen zijn:
Mensen die een buitenlandse komaf hebben en hier 20 jaar wonen en nog steeds geen enkel woord Nederlands spreken (hier kan ik mij echt aan ergeren).
Deze mensen die geen Nederlands spreken hebben vaak wel kinderen, dit zijn de kinderen die vaker zorgen voor onrust. De ouders hebben hier geen grip op want brieven etc van school worden door zoonlief vertaald. Brief staat: Uw kind is al 3 weken niet op school geweest, zoonlief verteld: Uw zoon doet het uitmuntend in onze lessen.

Deze kinderen hangen op woensdag middag rond in het winkelcentrum, zich helemaal kapot te vervelen dus dat leidt automatisch tot een ontploffing. Deze trend zet zich alsmaar voort wat uiteindelijk zal leiden tot crimineel gedrag (gezien het gebrek aan opleiding zal er weinig toekomst zitten in een goede baan). (ik denk dat dit maximaal 3% is van alle immigranten).

Hiernaast zijn er mensen als Wilders, deze zorgen ervoor dat die 3% groot genoeg wordt opgeblazen zodat mensen die een lager dan gemiddeld IQ hebben (mensen a la zanger Rinus) het idee hebben dat deze 3% eigenlijk 99% is en dat alle Turkse/Marokaanse jongeren onder de 20 het doel hebben hun te beroven en dood te slaan. Wat dus een totaal misplaatst beeld is.

Dus ik denk deze samenleving wel wat hulp kan gebruiken, maar durf niet te zeggen hoe je dit op kan lossen :).

Ten slotte vraag ik mij nog 1 ding af, misschien dat ik hier totaal naast zit maar, gezien er hier een hoop Turkse mensen zitten, waarom dragen vrouwen hier een hoofddoek in het teken van hun geloof, maar in Turkije is dit al een heel stuk minder? Waarom blijven mensen die zijn ge-emigreerd hierin achter?

Ik geef je groot gelijk in het leren van de Nederlandse taal. Dat is een hele mislukking geweest met de gastarbeiders in die tijd. Maar wat we zien en vooral merken is dat na de 2 de generatie dat die problemen van zichzelf beginnen op te lossen. Bijvoorbeeld mijn vader. Ik weet nog toen ik hier net was dat hij in Noord nederland elke dag 200 km moest rijden om te werken. Hij kwam thuis met bloedende knieen. Hele dag moest hij op zn knieen zitten in een ijsbergsla veld en zo werken. Eerlijk gezegd als je zo aan het werk bent, kan je je moeilijk op andere dingen concentreren en het taal bijvoorbeeld leren. Maar dit is absoluut geen reden om het niet te doen. Maar wat we geleidelijk zien veranderen is dat met de nieuwere generaties de taal geen probleem is. Het zijn alleen de ouderen die niet willen of kunnen leren. Die mensen hebben alles overgelaten aan hun kinderen. Ik denk zelf persoonlijk dat het geen probleem is dat ouderen niet goed nederlands praten. Het gaat mij zozeer om de nieuwere generaties. Dat is veel belangrijker vind ik.

Over het hoofddoek zal ik je het volgende vertellen. In Turkije zijn mensen vrij. Net als in Nederland. Als je in Istanbul rondloopt dan geloof je niet wat je ziet. De mensen die hier zijn, die zijn niet achtergebleven. Er zijn heel moderne Turken die zich van hun geloof los hebben gelaten. Dat is iets prive vind ik. Het feit dat in Nederland ongeveer 18 miljoen mensen wonen, en dat alleen in Istanbul bijna evenveel inwoners zijn, maakt het ongeloofwaardig om 2 landen met elkaar te vergelijken. Het opdragen aan je kinderen van dat ze hoofddoek MOETEN dragen is absoluut ongepast. Daar ben ik ook tegen natuurlijk. Maar het geloof en cultuur helemaal vergeten en als een kip zonder kop leven ( ik heb helemaal niks tegen atheisten :D, heb er ook 1 in me familie ) vind ik ook totaal niks. Als we het echte geloof kennen, maakt niet uit islam of christendom of jodendom, dan zien we dat respect centraal staat.

Dat een paar mongoolen misbruik maken van het geloof, tjah daar kunnen wij niks aan doen. Het belangrijkste is dat we geen vooroordelen hebben. Over iets praten is erg makkelijk, maar zich erin verdiepen en bekijken uit verschillende standpunten zou het beste zijn.

Tot slot vind ik dat de Turken in Nederland het beter doen als marokkanen. :D

Sat Jan 07, 2012 1:49 pm
Profile

Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
#9 Post Re: Multiculturele samenleving.
@Jellow

Op die hoofddoek gedoe kan ik maar 1 antwoord geven, de gemiddeld turk in Istanbul is veel moderner dat een gemiddelde turk in Nederland. Ze zijn iederdaad vrijer van hun geloof en ik heb daar niks tegen. Vind het juist goed dat ze niet afhankelijk zijn van hun geloof. Maar het is zo dat ongeveer 80 procent van de turken hier van steden komen die midden in turkije zijn waar de geloof een grotere impact heeft op de samenleving daar.

Steden zoals kayseri, yozgat en konya bijvoorbeeld.
Als je die vergelijkt met steden zoals Istanbul en Izmir, dan zie je inderdaad een groot verschil gewoonweg omdat mensen anders opgevoed zijn. Mensen in Istanbul hebben een te gekke leven, het is een ultimie stad om er te wonen. Geen wonder dat ze niet naar een andere land emigreren, maar steden zoals kayseri etc hadden niet zoveel aan te bieden vroeger vandaar dat ook veel mensen naar Europa gingen. Het gaat wel een stuk beter nu met die steden trouwens, ik ken zat mensen die al terug zijn gegaag. En om eerlijk te zijn als ik kon zou ik direct me vliegticket regelen en in istanbul gaan wonen. Maar dat gaat niet zo makkelijk haha

Sat Jan 07, 2012 2:12 pm
Profile

#10 Post Re: Multiculturele samenleving.
lol Ancient :d. Ik heb een huis in istanbul. Maar heb net een jaar mijn vrouw hierheen gehaald en heb nu een zoontje van 1. Als ik de gelegenheid heb in de toekomst, dan ga ik wel terug. Istanbul ben ik geboren ook, zelfde ziekenhuis als mijn vrouw :D Istanbul kan je niet vertellen of beschrijven. Je moet Istanbul beleven.

Maar hoofddoek gedoe heb je gelijk in ....

Sat Jan 07, 2012 2:23 pm
Profile

#11 Post Re: Multiculturele samenleving.
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
One Man Army wrote:

Sat Jan 07, 2012 2:29 pm
Profile

#12 Post Re: Multiculturele samenleving.
Designer** wrote:
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
One Man Army wrote:

:ugeek: 8-)

Sat Jan 07, 2012 4:21 pm
Profile

Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times
#13 Post Re: Multiculturele samenleving.
Denk dat een groot probleem nog steeds een soort van de verzuiling is.

Wat krijg je als je alle turken/"buitenlanders" in 1 wijk zet? Zoals Overvecht..
meerendeel werkt niet of werkt in centrum overvecht, ze doen boodschappen in overvecht, gaan naar de dokter in overvecht, kinderen gaan naar school in overvecht, het is gewoon klein turkije, en zit er totaal geen druk of watdanook achter om onze taal te leren, ze blijven toch in hun eigen kleine wereld.

Net zoals scholen, je hebt christenscholen en moslimscholen, zo blijft er een kloof.

Mon Jan 09, 2012 9:01 am
Profile

#14 Post Re: Multiculturele samenleving.
Jellow wrote:

Antwoord op je vraag. - Turkse regering staat hoofddoeken niet toe op de meeste werkplaatsen. Zelfde met scholen en universiteiten.
Die vrijheid heb je hier wel, daarnaast blijkt het dat de cultuur van een buitenlander sterker is.

Wed Jan 11, 2012 1:00 pm
Profile

Has thanked: 269 times
Been thanked: 133 times
#15 Post Re: Multiculturele samenleving.
Wat ik zelf vind is dat Geert Wilders een beetje gelijk heeft omdat die marokkanen zeg maar overdrijven met die overvallen, gevechten, drugs,...

Ik zelf ben ook marokkaan maar ik vind het totaal niet kunnen dat hij dan over elke marokkaan zo moet spreken dat is gewoon onzin niet elke marokkkaan/buitenlander is hetzelfde, iedereen is anders.

Ookal ben ik zelf marokkaan geef ik Geert Wilders een KLEIN beetje gelijk.

Hier in België Is het net hetzelfde we hebben Filip de Winter hij is ook zeg maar een anti-marokkaan, en dat vind ik gewoon niet kunnen hoor, de marokkanen vooroordelen ook VEEL te veel wat ik hiermee bedoel is dat ze het gaan uithangen bij nederlanders (pure) en hun gaan pesten/slaan/ w/e.
spijt me dat ik gewoon uit het niets kom, wou mn mening geven over dit onderwerp.

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 12:46 pm
Profile
Reply to topic   [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next