Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Pr0'lijk
Posts: 250
Joined: Fri Jan 01, 2010 12:00 am
Location: Holland , DEVENTER

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Pr0'lijk »

Iemand enig idee hoe ik kan afvallen dan? :lol:
User avatar
Xaturi
Posts: 5467
Joined: Sat Apr 03, 2010 12:00 am
Location: Holland
Has thanked: 93 times
Been thanked: 67 times
Contact:

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Xaturi »

Pr0'lijk wrote:Iemand enig idee hoe ik kan afvallen dan? :lol:
Beste manier is om een Dieet te volgen?
Zoek een Diëtist op.

Het hangt natuurlijk ook van je zelf af. Jij besluit teminste of je wel het lekkernij overslaat.

Ik ben zelf ook naar een diëtist geweest, en die heeft mij niet echt kunnen helpen.
Het was ook een amateur die me niet op een streng dieët heeft gedwongen. Daarom weeg ik nu rond 90 Kilo met 1.89 als lengte
Pr0'lijk
Posts: 250
Joined: Fri Jan 01, 2010 12:00 am
Location: Holland , DEVENTER

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Pr0'lijk »

Valt wel mee toch? ik ben 1.75 CM lang en 80 kilo?
User avatar
Punchline
Posts: 129
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:00 am
Location: Rotterdam

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Punchline »

Wat zijn we weer toch grappig ;)
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
Spx.
Posts: 3350
Joined: Wed Jul 15, 2009 12:00 am
Location: Battlefield 3
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times
Contact:

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Spx. »

Hmm, 30 minuten cardio en een uur krachttraining, 4 keer per week, met een beetje normaal eten (niet te veel snoepen oO), zou moeten werken?
User avatar
Kwaakt
Posts: 2506
Joined: Wed Oct 14, 2009 12:00 am
Has thanked: 184 times
Been thanked: 77 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Kwaakt »

Helemaal juist spx. Gewoon op gezette tijden een normale maaltijd eten. Geen cola en andere frisdranken door de weeks drinken werkt ook heel goed. (of light natuurlijk)
wampie
Posts: 101
Joined: Fri Feb 25, 2011 7:01 pm
Location: under you're bed

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by wampie »

Ancient wrote:Ik bak pizzas, dat is al beweging genoeg!



ahahaha ben je kok of wat?
moderwarefare 3!!!!!! 2011/8/11 YEAAAAHH!!!!
wampie
Posts: 101
Joined: Fri Feb 25, 2011 7:01 pm
Location: under you're bed

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by wampie »

kwaakt wrote:Beste manier van (kracht) trainen:

Een warming up: (essentieel)
- 10 min hardlopen/fietsen. Dit maakt je spieren los en goed doorbloed. Afvalstoffen worden goed afgevoerd en zuurstof wordt goed aangevoerd. Daardoor zul je je spieren minder snel beschadigen, want spierpijn = kapotte spieren. Dus veel spierpijn betekend geen vooruitgang. eerder achteruitgang. Want herstel van je spieren duurt langer dan een goede opbouw. Rek je spieren na een warming up. Dit maakt alle vezels in je spieren goed los. Daardoor worden alle vezels ook goed los gemaakt en worden alle plekken van een spiervezel goed gebruikt.

Bepaal je maximum kracht:
Dus hoevaak kan je je max opdrukken. of bijvoorbeeld een max aan kg drie keer optillen met je biceps.
Stel je kan 10 kg max drie keer optillen met een arm met je biceps. Dan is dat je max gewicht voor dat moment.

Trainen:
Ga daar vervolgens op 75-80% van dat gewicht trainen zodat je drie sessies van 10 keer liften/tillen met tussenposen van 10-15 min kan doen. In die tussentijd van 10-15 min kan je andere spiergroepen trainen. Letop dat je niet dezelfde spieren belast bij verschillende oefeningen. Doe dit ongeveer drie keer per week. Of meer als het goed voelt. En minder als je last krijgt. Bepaal natuurlijk af en toe je maximaal gewicht in de loop van de weken.

Na het trainen:
Maak je spieren nog even goed los. Loop of fiets nog even een stukje. Daardoor worden afvalstoffen nog even goed afgevoerd. En kunnen je spieren schoon gaan groeien.

Probeer ook niet alleen bijvoorbeeld je biceps te trainen. Maar probeer alle spieren te trainen. Want alleen een grote biceps terwijl de rest niets voorstelt staat ook niet ;).

Eet gezond. Voor de bouw van spiereiwitten zijn heel wat stoffen nodig. Door gezond te eten zal je zo voldoende binnenkrijgen om je spiergroei optimaal van bouwstoffen te voorzien.

En nogmaals: een beetje spierpijn is niet erg. Maar voorkom zware spierpijn. Je hebt er niets aan.
\




dit heb je gewoon ge kopieerd en ge plakt van een website en [ sorry voor gekopieerd weet niet hoe je die streepjes op de e doet XD ]
Last edited by wampie on Sat May 21, 2011 9:56 pm, edited 1 time in total.
moderwarefare 3!!!!!! 2011/8/11 YEAAAAHH!!!!
User avatar
Piree
Posts: 308
Joined: Sat Nov 27, 2010 8:56 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Piree »

Af en toe is een plaspauze nemen, hebben de benen genoeg sport gehad voor de dag :D
User avatar
QuickSilver
Posts: 7934
Joined: Wed Sep 23, 2009 12:00 am
Has thanked: 137 times
Been thanked: 195 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by QuickSilver »

wampie wrote:
kwaakt wrote:Beste manier van (kracht) trainen:

Een warming up: (essentieel)
- 10 min hardlopen/fietsen. Dit maakt je spieren los en goed doorbloed. Afvalstoffen worden goed afgevoerd en zuurstof wordt goed aangevoerd. Daardoor zul je je spieren minder snel beschadigen, want spierpijn = kapotte spieren. Dus veel spierpijn betekend geen vooruitgang. eerder achteruitgang. Want herstel van je spieren duurt langer dan een goede opbouw. Rek je spieren na een warming up. Dit maakt alle vezels in je spieren goed los. Daardoor worden alle vezels ook goed los gemaakt en worden alle plekken van een spiervezel goed gebruikt.

Bepaal je maximum kracht:
Dus hoevaak kan je je max opdrukken. of bijvoorbeeld een max aan kg drie keer optillen met je biceps.
Stel je kan 10 kg max drie keer optillen met een arm met je biceps. Dan is dat je max gewicht voor dat moment.

Trainen:
Ga daar vervolgens op 75-80% van dat gewicht trainen zodat je drie sessies van 10 keer liften/tillen met tussenposen van 10-15 min kan doen. In die tussentijd van 10-15 min kan je andere spiergroepen trainen. Letop dat je niet dezelfde spieren belast bij verschillende oefeningen. Doe dit ongeveer drie keer per week. Of meer als het goed voelt. En minder als je last krijgt. Bepaal natuurlijk af en toe je maximaal gewicht in de loop van de weken.

Na het trainen:
Maak je spieren nog even goed los. Loop of fiets nog even een stukje. Daardoor worden afvalstoffen nog even goed afgevoerd. En kunnen je spieren schoon gaan groeien.

Probeer ook niet alleen bijvoorbeeld je biceps te trainen. Maar probeer alle spieren te trainen. Want alleen een grote biceps terwijl de rest niets voorstelt staat ook niet ;).

Eet gezond. Voor de bouw van spiereiwitten zijn heel wat stoffen nodig. Door gezond te eten zal je zo voldoende binnenkrijgen om je spiergroei optimaal van bouwstoffen te voorzien.

En nogmaals: een beetje spierpijn is niet erg. Maar voorkom zware spierpijn. Je hebt er niets aan.
\




dit heb je gewoon ge kopieert en ge plakt van een website en [ sorry voor gekopieert weet niet hoe je die streepjes op de e doet XD ]
So what??
Gekopieerd is met een D trouwens..
Image
.gif © Kwaakt
User avatar
Chrom
Posts: 116
Joined: Sun Feb 06, 2011 4:24 pm
Location: Netherlands

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Chrom »

Door de jaren heen van alles gedaan/gecombineerd:

*Tae-kwon-do
*Zaal/straatvoetbal
*Veldvoetbal
*Tafeltennis
*Fietsen
*Kickboksen

Alles komt nog wel voor (sporadisch), maar wat ik nog 4x in de week doe, en dat al zo'n 14 jaar is fitness.

Oh ja, ik doe ook al jaaaaaaren worstelen (met m'n vriendin ;) )
Black Leader
Posts: 1360
Joined: Sat Mar 05, 2011 4:44 pm
Has thanked: 74 times
Been thanked: 7 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Black Leader »

Ik wandel elke dag een half uur. Lekker stress afgooien of gewoon van de natuur genieten :P
Heb zelf een klein beetje overgewicht, maar probeer door een dieet en te sporten weg te werken.
Btw half uurtje lopen per dag in de open natuur doet je echt goed :whistle:
Je gaat je erdoor beter voelen .
Image
mr bokito
Posts: 8
Joined: Fri Jan 21, 2011 10:12 pm
Location: Nederlands

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by mr bokito »

Voetballen 8-)
Kick Boksen
Naar school lopen
Wandeling maken door het Park met vriende
Fietsen naar traine van Voetbal
Rond hangen voor me flat
User avatar
KoD
Posts: 4586
Joined: Sun Aug 23, 2009 12:00 am
Location: Netherlands
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by KoD »

ik dronk eerst altijd zo'n 2,5L Cola per dag, nu ik daar mee gestopt ben is dat al een wereld van verschil
Eat the rude
Image
User avatar
DarkNess
Posts: 5597
Joined: Tue Jun 23, 2009 12:00 am
Location: Holland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by DarkNess »

KoD wrote:ik dronk eerst altijd zo'n 2,5L Cola per dag, nu ik daar mee gestopt ben is dat al een wereld van verschil
Nee, Cola is gezond
Image
Post Reply

Return to “DUTCH AREA”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests