Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Mizurri
Posts: 5841
Joined: Thu Jan 01, 1970 12:00 am
Location: Hell

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Mizurri »

Pr0'lijk wrote:ik kan nu 15x zonder stoppen , en dan krijg ik pijn:P
Als je moe word moet je door gaan ;o
Image
Pr0'lijk
Posts: 250
Joined: Fri Jan 01, 2010 12:00 am
Location: Holland , DEVENTER

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Pr0'lijk »

Echt:O maar daarna heb ik altijd spierpijn is dat goed?:O
User avatar
Unown
Posts: 7478
Joined: Sat Jan 09, 2010 12:00 am
Location: Summoners Rift
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Unown »

Pr0'lijk wrote:Echt:O maar daarna heb ik altijd spierpijn is dat goed?:O
je moet strekken na je oefeningen.. en voor.. nub
If noone comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Tough runs don't last, tough Runners do.
Mizurri
Posts: 5841
Joined: Thu Jan 01, 1970 12:00 am
Location: Hell

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Mizurri »

Pr0'lijk wrote:Echt:O maar daarna heb ik altijd spierpijn is dat goed?:O
Ofc spierpijn is goed, Dat betekent dat je uberhaupt iets heb gedaan..
als je niks zou voelen betekent dat je beter kon wanke xD
Image
User avatar
Punchline
Posts: 129
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:00 am
Location: Rotterdam

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Punchline »

Pr0'lijk wrote:Echt:O maar daarna heb ik altijd spierpijn is dat goed?:O
Als je na een oefening de volgende dag spierpijn hebt, betekent dat altijd goed. (Dit duid op een goed uitgeoefende oefening, en dat je spieren groeien/groter worden!)

Direct na een oefening spierpijn hebben is NIET goed.
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
User avatar
Punchline
Posts: 129
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:00 am
Location: Rotterdam

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Punchline »

Pr0'lijk wrote:Ik ben begonnen met opdrukken:D Ik voel me spieren nu al :lol:
Als je iets "Specials" wilt trainen, heb ik een website waar je alles kunt nalezen en beoefenen.

Met iets speciaals bedoel ik, bijvoorbeeld je Buikspieren of je Biceps of Triceps.
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
Mizurri
Posts: 5841
Joined: Thu Jan 01, 1970 12:00 am
Location: Hell

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Mizurri »

Punchline wrote:
Pr0'lijk wrote:Ik ben begonnen met opdrukken:D Ik voel me spieren nu al :lol:
Als je iets "Specials" wilt trainen, heb ik een website waar je alles kunt nalezen en beoefenen.

Met iets speciaals bedoel ik, bijvoorbeeld je Buikspieren of je Biceps of Triceps.
Luister naar deze abi, hij heeft kimbo slice getrained
Image
User avatar
Punchline
Posts: 129
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:00 am
Location: Rotterdam

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Punchline »

Mizurri wrote:
Punchline wrote:
Pr0'lijk wrote:Ik ben begonnen met opdrukken:D Ik voel me spieren nu al :lol:
Als je iets "Specials" wilt trainen, heb ik een website waar je alles kunt nalezen en beoefenen.

Met iets speciaals bedoel ik, bijvoorbeeld je Buikspieren of je Biceps of Triceps.
Luister naar deze abi, hij heeft kimbo slice getrained
:shifty:
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
Pr0'lijk
Posts: 250
Joined: Fri Jan 01, 2010 12:00 am
Location: Holland , DEVENTER

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Pr0'lijk »

Wuauhahhaha :lol: :lol:

Is goed abi, stuur die site maar PM aan mij?

En ik kan nu 19x , zonder te stoppen:D
User avatar
Punchline
Posts: 129
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:00 am
Location: Rotterdam

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Punchline »

Check je inbox.

Als je goed genoeg traint en lang genoeg, kan je net als mij 50 sit-ups doen in één keer :)
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
Spx.
Posts: 3350
Joined: Wed Jul 15, 2009 12:00 am
Location: Battlefield 3
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times
Contact:

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Spx. »

Punchline wrote:Check je inbox.

Als je goed genoeg traint en lang genoeg, kan je net als mij 50 sit-ups doen in één keer :)
50 sit-ups haal ik zelfs .. oO
User avatar
Kwaakt
Posts: 2506
Joined: Wed Oct 14, 2009 12:00 am
Has thanked: 184 times
Been thanked: 77 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Kwaakt »

Beste manier van (kracht) trainen:

Een warming up: (essentieel)
- 10 min hardlopen/fietsen. Dit maakt je spieren los en goed doorbloed. Afvalstoffen worden goed afgevoerd en zuurstof wordt goed aangevoerd. Daardoor zul je je spieren minder snel beschadigen, want spierpijn = kapotte spieren. Dus veel spierpijn betekend geen vooruitgang. eerder achteruitgang. Want herstel van je spieren duurt langer dan een goede opbouw. Rek je spieren na een warming up. Dit maakt alle vezels in je spieren goed los. Daardoor worden alle vezels ook goed los gemaakt en worden alle plekken van een spiervezel goed gebruikt.

Bepaal je maximum kracht:
Dus hoevaak kan je je max opdrukken. of bijvoorbeeld een max aan kg drie keer optillen met je biceps.
Stel je kan 10 kg max drie keer optillen met een arm met je biceps. Dan is dat je max gewicht voor dat moment.

Trainen:
Ga daar vervolgens op 75-80% van dat gewicht trainen zodat je drie sessies van 10 keer liften/tillen met tussenposen van 10-15 min kan doen. In die tussentijd van 10-15 min kan je andere spiergroepen trainen. Letop dat je niet dezelfde spieren belast bij verschillende oefeningen. Doe dit ongeveer drie keer per week. Of meer als het goed voelt. En minder als je last krijgt. Bepaal natuurlijk af en toe je maximaal gewicht in de loop van de weken.

Na het trainen:
Maak je spieren nog even goed los. Loop of fiets nog even een stukje. Daardoor worden afvalstoffen nog even goed afgevoerd. En kunnen je spieren schoon gaan groeien.

Probeer ook niet alleen bijvoorbeeld je biceps te trainen. Maar probeer alle spieren te trainen. Want alleen een grote biceps terwijl de rest niets voorstelt staat ook niet ;).

Eet gezond. Voor de bouw van spiereiwitten zijn heel wat stoffen nodig. Door gezond te eten zal je zo voldoende binnenkrijgen om je spiergroei optimaal van bouwstoffen te voorzien.

En nogmaals: een beetje spierpijn is niet erg. Maar voorkom zware spierpijn. Je hebt er niets aan.
Spx.
Posts: 3350
Joined: Wed Jul 15, 2009 12:00 am
Location: Battlefield 3
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times
Contact:

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Spx. »

Wat is slimmer trouwens, cardio voor of na de krachttraining? Ik gok op na?
User avatar
Punchline
Posts: 129
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:00 am
Location: Rotterdam

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by Punchline »

Na ;)
He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.
User avatar
KoD
Posts: 4586
Joined: Sun Aug 23, 2009 12:00 am
Location: Netherlands
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Wat doe jij voor je dagelijkse beweging?

Post by KoD »

Punchline wrote:Check je inbox.

Als je goed genoeg traint en lang genoeg, kan je net als mij 50 sit-ups doen in één keer :)
in éen keer? wooow dat scheelt me 49 andere keren!
Eat the rude
Image
Post Reply

Return to “DUTCH AREA”