View unanswered posts | View active topics | There are 5 pending strikelist reports It is currently Mon Nov 18, 2019 5:00 am

Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Has thanked: 269 times
Been thanked: 133 times
#31 Post Re: Multiculturele samenleving.
Wat ik hier wou uitdrukken is dat niet iedereen zo is, misschien een aantal wel maar zolang ik weet zij allochtonen mensen die hun ouders geen NL/BE paspoort hebben? Corregeer me als ik verkeerd ben.

De meeste Marokkanen/turken doen het gewoon omdat hun 'vrienden' het ook doen en als ze het niet doen zijn ze een watje Bv: (hier probeer deze drugs is/ sigaret w/e) en als ze weigeren worden ze als 'pussys' verklaart, gelukkig ben ik streng opgevoed dat ookal mn vrienden dat zouden zeggen/doen ik dat ook niet doe.
Maar het gedoe van hoofddoek is een 'underdrukking' is gewoon bullshit in my eyes, als je anti-marokkaan bent oké maar dan moet je niet zeggen zovan doe die hoofddoek uit etc,..
Spijt me als ik iets verkeerd zei/onbeschoft was.

Jellow wrote:
R1CKY[JJ] wrote:
doeda wrote:
Als ie anti-criminaliteit is hoezo wil hij dan hoofddoek weg?

Volgens hem een teken van onderdrukking

Als men er zelf voor kiest om er een te dragen, waarom zou dat dan onderdrukking zijn? Ik kan me voorstellen dat de ouders hun kinderen opdragen om er een te dragen, maar het overgrote deel van de mensen die ik ken draagt het écht omdat ze dat willen.

Waarom mocht ik vroeger geen petje op in de klas maar moslima's wel een hoofddoek?
Prima als ze dat willen maar dan wel op de momenten dat het gepast is en daarbuiten geen godsdienst geneuzel.

Daarnaast moet je toch wel toegeven dat percentage criminaliteit onder alochtonen toch een heel stuk hoger ligt dan onder autochtonen, dat lijkt mij onomstotelijk vastgelegd. Helaas zorgt dat ervoor dat de maatschappij zich gaat keren tegen een hele bevolkings groep. Maar goed een voorbeeld daarvan is laatst die marrokaanse jongen die neergeschoten is door een juwelier tijdens een overval. Deze jongen kreeg wat hij verdiende (mijn mening, maar deze is niet gebasseerd op afkomst maar op gedrag) maar de marrokaanse gemeenschap kwam op straat aangeven hoe ze deze overvallen juwelier wel even een kopje kleiner kwamen maken. En de ouderen/mensen met voorbeeld functies in de marrokaanse gemeenschap hebben zich op geen enkel moment uitgesproken over deze jongeren.
Er is wel degelijk een heel groot cultuur probleem, wil niet zeggen dat al deze jongens slecht zijn, maar er is wel degelijk een probleem.
Wat wil je daarmee nou bedoelen? pet dragen, is dat iets van geloof dat het moet? bij de moslims wel dus ik vind het een nutteloze reactie, sorry als je het verkeerd aanvat, als je het verkeerd aanvat: dat is totaal niet mijn bedoeling.

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 6:43 pm
Profile

Has thanked: 169 times
Been thanked: 421 times
#32 Post Re: Multiculturele samenleving.
doeda wrote:
Wat wil je daarmee nou bedoelen? pet dragen, is dat iets van geloof dat het moet? bij de moslims wel dus ik vind het een nutteloze reactie, sorry als je het verkeerd aanvat, als je het verkeerd aanvat: dat is totaal niet mijn bedoeling.

In Turkije lopen 1000en moslima's rond zonder hoofddoek. Wat nou het moet? Die gaan allemaal naar de hel omdat ze geen doek om hebben? En daarnaast blijft geloof eigenlijk een verzonnen ding, daarmee bedoel ik het is een groep mensen dat in hetzelfde gedachtegoed geloofd en daarom pretendeert dat ze regels kunnen maken die de maatschappije MOET accepteren.
Als ik met 30 vrienden een nieuw geloof bedenk waarbij ik met een petje op moet lopen, dan moet iedereen dat maar accepteren? Lijkt mij niet, maar waarom voor moslims wel dan?

Wed May 07, 2014 7:42 pm
Profile

#33 Post Re: Multiculturele samenleving.
Heb je bovenstaande reacties niet gelezen over Turkije? zoniet zoek maar ff op want er staat duidelijk dat Istanbul niet zo een gelovige stad is dat ze daar minder streng zijn en dat andere steden wel streng-gelovig zijn

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 7:47 pm
Profile

#34 Post Re: Multiculturele samenleving.
Jellow wrote:
doeda wrote:

In Turkije lopen 1000en moslima's rond zonder hoofddoek. Wat nou het moet? Die gaan allemaal naar de hel omdat ze geen doek om hebben? En daarnaast blijft geloof eigenlijk een verzonnen ding, daarmee bedoel ik het is een groep mensen dat in hetzelfde gedachtegoed geloofd en daarom pretendeert dat ze regels kunnen maken die de maatschappije MOET accepteren.
Als ik met 30 vrienden een nieuw geloof bedenk waarbij ik met een petje op moet lopen, dan moet iedereen dat maar accepteren? Lijkt mij niet, maar waarom voor moslims wel dan?

Als jij zelf een geloof bedenkt, heb ik daar respect voor dan moet ik niet gaan zeggen geen pet op dragen want dat is een 'onderdrukking'?

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 7:48 pm
Profile

Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times
#35 Post Re: Multiculturele samenleving.
ik hou van iedereen vooral kleine marokaanse jongetjes genaamd: doeda :D:D:D:D

~ Kadaver ~

Wed May 07, 2014 9:38 pm
Profile

#36 Post Re: Multiculturele samenleving.
KADAVER wrote:
ik hou van iedereen vooral kleine marokaanse jongetjes genaamd: doeda :D:D:D:D

Khou ook van jou maat!

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 9:52 pm
Profile

Has thanked: 26 times
Been thanked: 199 times
#37 Post Re: Multiculturele samenleving.
** BUMP **

De islams zijn te gek bezig in Nederland.
'Negerzoenen' veranderen van naam?
Zwarte Piet afschaffen?
Een Moskee in Walibi bouwen?

Ik vind het allemaal absurd wat hun hier doen.
Ze komen zelf naar Nederland dus moeten ze zich maar aanpassen.

(Verder niets tegen de normale buitenlanders die hier een normaal bestaan opbouwen, ik haat alleen het gezeik dat dat meeste leveren over racisme etc.)

Wed Nov 26, 2014 9:38 pm
Profile

Has thanked: 29 times
Been thanked: 13 times
#38 Post Re: Multiculturele samenleving.
Thierry Henry#CR7 wrote:
** BUMP **

Zwarte Piet afschaffen?

(Verder niets tegen de normale buitenlanders die hier een normaal bestaan opbouwen, ik haat alleen het gezeik dat dat meeste leveren over racisme etc.)

Zwarte piet afschaffen? Is dat ook van de islaam?

Wed Nov 26, 2014 9:43 pm
Profile

Has thanked: 231 times
Been thanked: 650 times
#39 Post Re: Multiculturele samenleving.
SoeSope wrote:
Thierry Henry#CR7 wrote:
** BUMP **

Zwarte Piet afschaffen?

Zwarte piet afschaffen? Is dat ook van de islaam?
Henry praat geen poep. Het zijn voornamelijk de NLers die janken over Zwarte Piet lol. Echt achterlijk, dat gedrag van sommigen.

Wed Nov 26, 2014 9:44 pm
Profile

Has thanked: 29 times
Been thanked: 13 times
#40 Post Re: Multiculturele samenleving.
Thierry Henry#CR7 wrote:
** BUMP **

Zwarte Piet afschaffen?

moskee in walibi? Is dat erg van mij mogen er gewoon kerken alles erin aan de ene kant is het beter want de meeste gelovigen houden rekening met het gebed.

Wed Nov 26, 2014 9:46 pm
Profile

#41 Post Re: Multiculturele samenleving.
lol henry het zijn niet "islams" maar moslims ;)
En ja just like mentioned het zijn voornamelijk NLers en Surinamers die zwarte piet weg wil.
Ik vind het zelf best dom en verpest gewoon de kinderen hun fantasie en hun jeugd

Edit: moskee in walibi is echt wel fucking dom, wie dat wil is achterlijk waarom ga je geloof erbij halen bij een pretpark?

Image

Image Image

Wed Nov 26, 2014 10:41 pm
Profile

Has thanked: 84 times
Been thanked: 46 times
#42 Post Re: Multiculturele samenleving.
Het is inderdaad een kinderfeest. Wat maakt het nu uit voor de toekomstige generaties kinderen of het zwarte pieten, roetpieten of witte pieten zijn. Die kinderen weten niet beter. Het zijn de 'volwassenen' die er een probleem van maken. Ook al vind ik het nogal onzin die hele discussie, maar verander het gewoon. Iedereen tevreden. De kinderen hebben daar toch totaal geen besef van. Die vinden roetpieten net zo leuk zolang ze maar snoep en cadeaus krijgen. En uiteindelijk gaat het om de kinderen, en niet de volwassenen die zo traditiegetrouw zijn

Wed Nov 26, 2014 10:59 pm
Profile

Has thanked: 22 times
Been thanked: 103 times
#43 Post Re: Multiculturele samenleving.
Quote:
Edit: moskee in walibi is echt wel fucking dom, wie dat wil is achterlijk waarom ga je geloof erbij halen bij een pretpark?

ja man shien gekke moskee met minaretten alles erop en eraan. err.... neen. waarschijnlijk gaat het om een kamer van ~50m² waarin tapijt zit, net zoals je bij luchthavens vind. JUST SAYIN"

nD is kinda like my Grandma, it's way beyond its experation date, mentally it's reached childhood again and it sometimes soils itself. But it just won't die.
-Jellow
Image

Thu Nov 27, 2014 7:56 pm
Profile

Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times
#44 Post Re: Multiculturele samenleving.
jwz

There is freedome of speech, but i cannot guarantee freedom after speech

Sat May 14, 2016 10:20 am
Profile

Has thanked: 22 times
Been thanked: 103 times
#45 Post Re: Multiculturele samenleving.
ZWARTE PIET IS RACISTISCH, IS DISCRIMINEREND TEGENOVER NEGERS.

nD is kinda like my Grandma, it's way beyond its experation date, mentally it's reached childhood again and it sometimes soils itself. But it just won't die.
-Jellow
Image

Sat May 14, 2016 11:13 am
Profile
Reply to topic   [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next