View unanswered posts | View active topics | There are 5 pending strikelist reports It is currently Thu Jul 18, 2019 1:43 am

Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Has thanked: 231 times
Been thanked: 650 times
#16 Post Re: Multiculturele samenleving.
2,5 jaar later :doh: :lol:

Nee hoor haha, je mag altijd je mening geven!

edit Shadi: Glad this topic was bumped, was an interesting read despite the language barrier from Gtranslate and assumptions. :mrgreen:

Wed May 07, 2014 1:04 pm
Profile

Has thanked: 22 times
Been thanked: 103 times
#17 Post Re: Multiculturele samenleving.
doeda wrote:
Wat ik zelf vind is dat Geert Wilders een beetje gelijk heeft omdat die marokkanen zeg maar overdrijven met die overvallen, gevechten, drugs,...

Ik zelf ben ook marokkaan maar ik vind het totaal niet kunnen dat hij dan over elke marokkaan zo moet spreken dat is gewoon onzin niet elke marokkkaan/buitenlander is hetzelfde, iedereen is anders.

Ookal ben ik zelf marokkaan geef ik Geert Wilders een KLEIN beetje gelijk.

Hier in België Is het net hetzelfde we hebben Filip de Winter hij is ook zeg maar een anti-marokkaan, en dat vind ik gewoon niet kunnen hoor, de marokkanen vooroordelen ook VEEL te veel wat ik hiermee bedoel is dat ze het gaan uithangen bij nederlanders (pure) en hun gaan pesten/slaan/ w/e.
spijt me dat ik gewoon uit het niets kom, wou mn mening geven over dit onderwerp.

Op dit moment speelt Geertje het heel slim, door de crisis wordt "de buitenlander" als de zondebok gezien, en door de bezuinigingen is het moeilijk om met modaal inkomen rond te komen als je niet man en vrouw werkt. Veel mensen die ik ken keren terug naar Turkije/Marokko, omdat ze daar een beter vooruitzicht hebben.
Ik denk er zelf ook aan om na m'n studie linea recta te vertrekken, want als men ons hier niet wil, waarom zouden we hier blijven?

nD is kinda like my Grandma, it's way beyond its experation date, mentally it's reached childhood again and it sometimes soils itself. But it just won't die.
-Jellow
Image

Wed May 07, 2014 1:21 pm
Profile

Has thanked: 269 times
Been thanked: 133 times
#18 Post Re: Multiculturele samenleving.
Waarom zou je weg gaan? gewoon ff op je tanden bijten en op een dag zal ie het opgeven

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 1:51 pm
Profile

Has thanked: 84 times
Been thanked: 46 times
#19 Post Re: Multiculturele samenleving.
doeda wrote:
Wat ik zelf vind is dat Geert Wilders een beetje gelijk heeft omdat die marokkanen zeg maar overdrijven met die overvallen, gevechten, drugs,...

Ik zelf ben ook marokkaan maar ik vind het totaal niet kunnen dat hij dan over elke marokkaan zo moet spreken dat is gewoon onzin niet elke marokkkaan/buitenlander is hetzelfde, iedereen is anders.

Hier in België Is het net hetzelfde we hebben Filip de Winter hij is ook zeg maar een anti-marokkaan, en dat vind ik gewoon niet kunnen hoor, de marokkanen vooroordelen ook VEEL te veel wat ik hiermee bedoel is dat ze het gaan uithangen bij nederlanders (pure) en hun gaan pesten/slaan/ w/e.
spijt me dat ik gewoon uit het niets kom, wou mn mening geven over dit onderwerp.

Wilders is niet zozeer anti-marokkaan. Hij is anti criminaliteit. De feiten liegen er natuurlijk niet om als het gaat om criminaliteit en islamitische (voornamelijk marokkaanse) kinderen/jeugd. Volgens Wilders is de islam en de opvoeding hiervan de oorzaak. Het enige probleem is dat hij zich natuurlijk compleet idioot profileert waardoor ook goede ingeburgerde allochtonen hier het dupe van zijn.

Wed May 07, 2014 2:06 pm
Profile

Has thanked: 269 times
Been thanked: 133 times
#20 Post Re: Multiculturele samenleving.
R1CKY[JJ] wrote:
doeda wrote:

Wilders is niet zozeer anti-marokkaan. Hij is anti criminaliteit. De feiten liegen er natuurlijk niet om als het gaat om criminaliteit en islamitische (voornamelijk marokkaanse) kinderen/jeugd. Volgens Wilders is de islam en de opvoeding hiervan de oorzaak. Het enige probleem is dat hij zich natuurlijk compleet idioot profileert waardoor ook goede ingeburgerde allochtonen hier het dupe van zijn.

Als ie anti-criminaliteit is hoezo wil hij dan hoofddoek weg?

Image

Image Image

Wed May 07, 2014 2:42 pm
Profile

#21 Post Re: Multiculturele samenleving.
doeda wrote:

Volgens hem een teken van onderdrukking

Wed May 07, 2014 3:10 pm
Profile

#22 Post Re: Multiculturele samenleving.
R1CKY[JJ] wrote:
doeda wrote:

Als men er zelf voor kiest om er een te dragen, waarom zou dat dan onderdrukking zijn? Ik kan me voorstellen dat de ouders hun kinderen opdragen om er een te dragen, maar het overgrote deel van de mensen die ik ken draagt het écht omdat ze dat willen.

nD is kinda like my Grandma, it's way beyond its experation date, mentally it's reached childhood again and it sometimes soils itself. But it just won't die.
-Jellow
Image

Wed May 07, 2014 3:35 pm
Profile

#23 Post Re: Multiculturele samenleving.
Ik deel die mening ook niet. Ik geef alleen maar aan wat voor onzin er uit die man komt. Hij is het gewoon totaal niet eens met de islam en de opvoeding van deze islamitische kinderen wat in zijn ogen de oorzaak is van het gedrag van een groot deel van deze populatie. En met zijn uitspraak van laatst met 'willen jullie meer of minder marokkanen in Nederland? minder, minder, minder' doelt hij natuurlijk op de criminele, misdragende deel van deze groep.

Wed May 07, 2014 3:52 pm
Profile

Has thanked: 169 times
Been thanked: 421 times
#24 Post Re: Multiculturele samenleving.
Mystic wrote:
R1CKY[JJ] wrote:
doeda wrote:

Als men er zelf voor kiest om er een te dragen, waarom zou dat dan onderdrukking zijn? Ik kan me voorstellen dat de ouders hun kinderen opdragen om er een te dragen, maar het overgrote deel van de mensen die ik ken draagt het écht omdat ze dat willen.

Waarom mocht ik vroeger geen petje op in de klas maar moslima's wel een hoofddoek?
Prima als ze dat willen maar dan wel op de momenten dat het gepast is en daarbuiten geen godsdienst geneuzel.

Daarnaast moet je toch wel toegeven dat percentage criminaliteit onder alochtonen toch een heel stuk hoger ligt dan onder autochtonen, dat lijkt mij onomstotelijk vastgelegd. Helaas zorgt dat ervoor dat de maatschappij zich gaat keren tegen een hele bevolkings groep. Maar goed een voorbeeld daarvan is laatst die marrokaanse jongen die neergeschoten is door een juwelier tijdens een overval. Deze jongen kreeg wat hij verdiende (mijn mening, maar deze is niet gebasseerd op afkomst maar op gedrag) maar de marrokaanse gemeenschap kwam op straat aangeven hoe ze deze overvallen juwelier wel even een kopje kleiner kwamen maken. En de ouderen/mensen met voorbeeld functies in de marrokaanse gemeenschap hebben zich op geen enkel moment uitgesproken over deze jongeren.
Er is wel degelijk een heel groot cultuur probleem, wil niet zeggen dat al deze jongens slecht zijn, maar er is wel degelijk een probleem.

Wed May 07, 2014 4:13 pm
Profile

Has thanked: 36 times
Been thanked: 108 times
#25 Post Re: Multiculturele samenleving.
Ik heb niets tegen marrokanen, turken en consoorten, maar ik ben wel voorstander om de niet-werkenden, de veelvuldige overtreders, degene die de taal niet willen leren, enz... uit het land mogen zetten.

En natuurlijk een gelijke wet voor allen (bv: geen hoofddeksel = geen hoofddoek ook niet.)

De wel werkenden, degene die moeite doen en braaf zijn, deze mogen blijven, zij beseffen welk geluk ze hebben om in dit land te mogen verblijven en zullen er ook alles aan doen om hier te blijven.

(Maggie De Block haar visie dus (Belgische politicus))

Wed May 07, 2014 4:33 pm
Profile

#26 Post Re: Multiculturele samenleving.
Unownist wrote:
Ik heb niets tegen marrokanen, turken en consoorten, maar ik ben wel voorstander om de niet-werkenden, de veelvuldige overtreders, degene die de taal niet willen leren, enz... uit het land mogen zetten.

En natuurlijk een gelijke wet voor allen (bv: geen hoofddeksel = geen hoofddoek ook niet.)

De wel werkenden, degene die moeite doen en braaf zijn, deze mogen blijven, zij beseffen welk geluk ze hebben om in dit land te mogen verblijven en zullen er ook alles aan doen om hier te blijven.

Ik denk dat meer dan 80% van de autochtonen zo denken alleen durven ze het niet uit te spreken. Lijkt wel alsof niemand er meer iets over durft te zeggen. Laatst werd een willekeurige jongen op het station aangevallen door een groep allochtonen. Niemand die er iets van zegt. Te absurd voor woorden. Iedereen sluit zich er maar bij aan dat het niet juist is om deze mensen zomaar het land uit te sturen en dat het net zo goed autochtonen jongeren zijn die dit doen. Bullshit, de cijfers liegen er niet om. Moeten we alles maar tolereren hier? De regels mogen best wat aangescherpt worden. En idd, mensen die regels structureel overtreden mogen van mij het land uit.

Wed May 07, 2014 5:08 pm
Profile

#27 Post Re: Multiculturele samenleving.
R1CKY[JJ] wrote:
Unownist wrote:

Ik denk dat meer dan 80% van de autochtonen zo denken alleen durven ze het niet uit te spreken. Lijkt wel alsof niemand er meer iets over durft te zeggen. Laatst werd een willekeurige jongen op het station aangevallen door een groep allochtonen. Niemand die er iets van zegt. Te absurd voor woorden. Iedereen sluit zich er maar bij aan dat het niet juist is om deze mensen zomaar het land uit te sturen en dat het net zo goed autochtonen jongeren zijn die dit doen. Bullshit, de cijfers liegen er niet om. Moeten we alles maar tolereren hier? De regels mogen best wat aangescherpt worden. En idd, mensen die regels structureel overtreden mogen van mij het land uit.

Toevallig hebben (meeste) mensen een Nederlands paspoort, dus zij zijn net zo goed Nederlander als jij dat bent. Dan moeten alle andere delinquenten ook weggestuurd worden.

-Jellow
Image

Wed May 07, 2014 5:22 pm
Profile

Has thanked: 231 times
Been thanked: 650 times
#28 Post Re: Multiculturele samenleving.
Er is ook wel iets mis binnen Nederland. De media vooral. 1 ding waar ik heel slecht tegen kan is het zien van een krantenkop die de nadruk legt op dat een misdrijf is gepleegd door een Marokkaan/Turk oid. Terwijl, als een Nederlander iets doet, dan wordt het zo 'neutraal' mogelijk neer gezet. Ik vind dat absurd en vind het lachwekkend dat er zo schreef gekeken wordt naar allochtonen (haat dat woord) en iedereen dat wat het nl volk fout doet maar door de vingers zien. Ja, de cijfers liegen er niet om maar miscchien moeten we eens gaan kijken naar de goede kanten/kwaliteiten ipv alleen naar de slechte. Bovendien ben ik het ook eens met Mystic;
Mystic wrote:
Toevallig hebben (meeste) mensen een Nederlands paspoort, dus zij zijn net zo goed Nederlander als jij dat bent. Dan moeten alle andere delinquenten ook weggestuurd worden.

Wed May 07, 2014 5:40 pm
Profile

Has thanked: 169 times
Been thanked: 421 times
#29 Post Re: Multiculturele samenleving.
Mystic wrote:
Dan moeten alle andere delinquenten ook weggestuurd worden.

Prima, flikker ze allemaal maar in zee, niemand heeft wat aan tuig, welke afkomst dan ook.

Wed May 07, 2014 5:55 pm
Profile

#30 Post Re: Multiculturele samenleving.
Ja het is ook een eindeloze discussie. Allochtonen zijn onderdeel geworden van Nederland en horen dus ook zo beschouwd te worden. Kijk, Wilders kan zich natuurlijk totaal niet profileren. Meest idiote uitspraken doet deze gek. Wel geef ik hem gelijk dat het gedrag van een deel van deze allochtonen aangepakt moet worden. En inderdaad Lien, de nadruk wordt er inderdaad flink opgelegd binnen de media, wat inderdaad ook fout is omdat een groot deel van Nederland dit gemakkelijk gaat overnemen. Maar ook spreken er veel mensen natuurlijk uit ervaring.

Btw, ik ben totaal geen pvv'er. Heb veel allochtone vrienden. Al zijn deze wel goed ingeburgerd :lol: .

Wed May 07, 2014 6:09 pm
Profile
Reply to topic   [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next